Selecteer een pagina

Kunst en communicatie

De kracht van verbeelding in bedrijfscommunicatie

KUNST & COMMUNICATIE

Schilderkunst als communicatiemiddel: dat wérkt! De kracht van verbeelding is goud waard. Eén schilderij vertelt vaak meer dan duizend woorden. Dit geldt ook voor het gebruik van schilderijen in de communicatie van bedrijven naar hun klanten.

Als kunstenaar en artdirector zet ik mijn beide talenten graag in om organisaties van dienst te zijn.

HOE PAKKEN WE DAT AAN?

Op basis van de input van de organisatie stel ik de juiste vormen, kleuren en composities samen. Vervolgens ga ik aan de slag met penseel en verf op één of meerdere doeken. Het schilderij vertelt het bedrijfsverhaal. Het wordt gedigitaliseerd zodat het gebruikt kan worden in communicatie-uitingen, zowel in- als extern. Het schilderij hangt uiteraard ook aan de muur binnen de organisatie. Dat blijkt medewerkers en klanten erg aan te spreken: ze kijken naar de schilderijen en stellen er vragen over.

WAT VERTELD DE WETENSCHAP OVER CREATIVITEIT

Hoe werkt creativiteit?
‘Uit de informatie waarmee de buitenwereld je voortdurend bombardeert en de informatie uit je eigen brein, moet je nieuwe combinaties maken om tot creativiteit te komen. De bouwstenen zijn er, die worden je aangedragen, maar je moet er vervolgens wel iets nieuws uit kunnen maken om creatief te kunnen zijn.’

Hersenonderzoeker Dick Swaab

RESULTAAT

Kunstwerken op diverse manieren verwerkt. In de huisstijl, op in- en externe communicatiemiddelen. Of als blow up in de bespreekkamer of bedrijfshal. Hiermee een verhaal over het bedrijf en een eigen gezicht.

ENKELE VOORBEELDEN

Schilderijen voor Kiwa

In totaal zijn er 16 schilderijen voor dit bedrijf gemaakt. Tussen 2003 en 2017 werden digitale uitsneden van deze schilderijen gebruikt in de bedrijfscommunicatie.

 

Kunstwerk voor Lukassen & Boer

Dit schilderij straalt zorgeloosheid uit. En dat past precies binnen de communicatie van L&B assurantiën. Van het schilderij zijn diverse verpakkingen voor point of sale-artikelen gemaakt.

De werkvelden van ERAC

De zes werkvelden van ERAC programmamakers. Deze beelden zijn gebruikt in vrijwel alle bedrijfscommunicatie-uitingen. Door klanten en partners werd alles zeer positief ontvangen.  

Eigenzinnig karakter

De schilderijen keren met digitale uitsneden en blow-ups terug in alle communicatie-uitingen, zoals in folders, brochures en advertenties. Daardoor krijgt het bedrijf een duidelijk herkenbare huisstijl die bij iedereen scherp op het netvlies staat. Een huisstijl met een persoonlijk verhaal en karakter.

Worden jullie ook geïnspireerd ?

Wil je ook een unieke vorm van communicatie? Iets wat verder gaat dan een kleur en typografie? Iets wat het verhaal van jullie bedrijf vertelt? Iets wat je kunt ophangen en kunt laten verwerken in jouw huisstijl? Bel of mail me!

Adres

Staarten 4a

5281PL Boxtel

Telefoon

0653935535

Email 

info@ferdysteger.nl